"Ik heb een interessant onderzoek gedaan, maar ik merk dat er weinig mee gedaan wordt."
Goede (marketing)inzichten zijn zeer waardevol voor jouw organisatie en moeten ook op die manier behandeld worden. Prijs ze aan en verkoop ze alsof het je laatste innovatie is: doe dit pakkend, overtuigend en aansluitend bij jouw doelgroep. Kies voor een duidelijke hoofdboodschap in plaats van alles gelijk te willen delen.
Keep Walking heeft hiervoor enkele producten ontwikkeld:
Meer weten over hoe je bewuster om kunt gaan met marktonderzoek?
Je herkent het vast wel: onderzoeken die inspelen op een urgente en belangrijke situatie zijn niet zo heel moeilijk om te laten landen in een organisatie. Maar hoe zit dat bij onderzoeken waarbij de resultaten wel belangrijk, maar niet zo zeer urgent zijn? Bijvoorbeeld strategische studies en trendpresentaties? Studies waar vaak geen direct actiepunt aan wordt geknoopt...?
Om ook de inzichten te laten landen die niet zo zeer urgent, maar wel heel belangrijk zijn voor jouw organisatie, heeft Keep Walking het "Inzichten-met-Impact"-model ontwikkeld. Dit model laat de 5 belangrijkste pijlers zien om nieuwe inzichten succesvol te "verkopen" in een organisatie. Meer weten over dit model? Neem even contact op voor een vrijblijvend gesprek.