Ik heb iets heel engs gedaan. Ik heb 2 leuke en grote opdrachten “afgewezen” om een poging te wagen mijn droom te verwezenlijken. Een droom die al enige tijd sluimert, maar die niet aan de oppervlakte kon komen omdat ik te druk was met werk.
Toen ik een kleine Renske was, zat ik nooit stil. Ik zat met mijn benen in mijn nek tv te kijken, deed “balk-oefeningen” op de planken van het parket, voetbalde in het park en maakte radslagen op het gras. Altijd was ik in beweging en ik vond het superleuk.
Nu pakweg 30 jaar later probeer ik nog steeds regelmatig te sporten, maar zit ik veel te vaak stil naar mijn zin. Mijn beroep zit wat dat betreft ook niet mee: informatie recyclen en marketing(insight)advies geven is een zittend beroep. Het is eerder regel dan uitzondering dat ik na een dag intensief werken helemaal “vast zit” en daar baal ik van.
Aangezien ik niet mijn hele leven wil (ver)slijten achter een bureau en ik niet de enige ben in Nederland die te weinig beweegt onder werktijd (“zitten is het nieuwe roken”), heb ik mezelf een heel groot doel gesteld:
Ik ga proberen Nederlanders meer in beweging te krijgen op de werkvloer.
…
Zo dat is eruit.
Ik besef dat dit een nogal grote uitspraak is voor zo’n klein meisje, maar ik weet ook dat ik bij mijn vorige werkgever Unilever vaardigheden heb mee gekregen om consumenten te begrijpen en concepten en communicatie te ontwikkelen. Daarmee moet het me lukken om te begrijpen wat mensen nu tegenhoudt om te bewegen op het werk en welke oplossingen interessant voor hen zouden kunnen zijn.
Deze vaardigheden gecombineerd met een samenwerking met de juiste creatieve en technische mensen, moeten voldoende zijn om mijn doel te kunnen bereiken.
Kortom, ik moet dit kunnen 😉
Al “informatie recyclend” ben ik er al achter gekomen dat er al vrij veel oplossingen op het gebied van dynamisch werken beschikbaar zijn, maar ik denk dat het nog beter kan (en moet). Aangezien ik niet van de ene op de andere dag met een fantastische oplossing kan komen voor het “zitprobleem” en ik daarnaast ook mijn eigen boterham moet verdienen, begin ik klein en wel als volgt…:
Gratis marketingadvies
Beweeg jij ook iets te weinig op kantoor of voel je al je spieren na een lange dag achter je bureau? Worstel je daarnaast met een (groot of klein) marketingvraagstuk en zou je hier graag even over sparren? Lees dan verder en maak kans op een gratis “bewegend” advies ter waarde van 500 euro…
Ga op marketingcoachingswandeling met Keep Walking: de ideale combinatie tussen beweging, frisse lucht en een letterlijk frisse blik op en meer inzicht in je marketing-strategievraagstuk.
Wandelen is zo gek nog niet in combinatie met denkwerk…:
Wandelen zet je hersenen letterlijk in beweging. Wandelen helpt je bovendien om even van achter je bureau vandaan te komen en wat afstand te nemen waardoor je de zaken op een nieuwe manier kunt bekijken. Net zoals bij een “gewone” coach moet je nog steeds wel het werk zelf doen, maar krijg je meer inzicht doordat Keep Walking de juiste vragen stelt. Door jarenlange marketing-advieservaring bij Unilever, kan Keep Walking snel tot de kern komen en jou verder helpen.
Door dit bericht te delen binnen jouw netwerk, maak je kans op een gratis marketing-coachingswandeling ter waarde van 500 euro. Deel dit bericht binnen jouw netwerk en stuur me een berichtje met welk vraagstuk jij worstelt en wie weet lossen wij binnenkort samen al wandelend jouw vraagstuk op.
Lees meer over mogelijke vraagstukken voor deze wandeling op http://www.keepwalkinginsights.nl/wandeling/.
Ook als je gewoon kennis met mij wilt maken om bijvoorbeeld van gedachten te wisselen over “mijn grote beweegmissie” , stuur even een berichtje naar renske@keepwalkinginsights.nl. Ik vind het leuk om al wandelend kennis te maken!
Wordt vervolgd…