Ik vind eigenlijk dat mijn organisatie geld weggooit door niets met bestaande marketing- en consumenteninformatie te doen, maar heb zelf geen tijd om alles op een rijtje te zetten.
Wat is belangrijk voor jouw doelgroep? Hoe gedragen zij zich? Hoe vertaal je dit door naar jouw merk?
Wat is de rode draad in jouw merkcommunicatie geweest en wat werkte ook alweer wel en niet?
Hoe ziet jouw huidige markt eruit? Wat zijn de ontwikkelingen en kansen?Hoe kun je hier op inspelen?
Zijn er nog bruikbare insights en trends in bestaande informatie te vinden voor nieuwe concepten?
Wat zijn de sterke en zwakke punten van jouw merk? Hoe versterk en (her)positioneer je jouw merk?
Wat zijn de sterktes en zwaktes van jouw concurrent? Hoe zou je hierop kunnen reageren?
Welk element in de marketingmix zorgt ervoor dat de omzetten dalen of stagneren? Heb je een uitgebalanceerd portfolio?
Door te wandelen neem je even afstand van de dagelijkse beslommeringen zodat je ruimte in je hoofd krijgt om alle rond fladderende gedachten en informatie op een rijtje te zetten. Wandelen helpt je om alles scherper te zien. Keep Walking!